Ranking 5 nieoczywistych problemów, z którymi pomoże Ci fizjoterapeuta!

5. Blizny – terapia blizn poprawia nie tylko ich wygląd ale i funkcje.  O to oznacza? Terapia manualna pozwala uelastycznić obszar naznaczony blizną dzięki czemu unikamy nadmiernego obciążania okolicznych struktur i zmniejszamy ryzyko urazu. Odpowiednia stymulacja pozwala także przywrócić prawidłowe czucie, które w wyniku uszkodzenia włókien nerwowych podczas operacji, mogło zostać zmienione.

4. Zgrzytanie zębami (bruksizm) – przypadłość ta oprócz nieprzyjemnych efektów dźwiękowych prowadzi do nieodwracalnego uszkodzenia zębów! Najczęściej wynika z nadmiernego i/lub asymetrycznego napięcia mięśni okolicy twarzy i szyi. Fizjoterapia posiada skuteczne metody diagnozowania oraz leczenia bruksizmu. Może okazać się także pomocna przy ”przeskakiwaniu” żuchwy podczas szerokiego otwierania ust co sugeruje problemy z krążkiem stawu skroniowo- żuchwowego.

3. Nietrzymanie moczu – temat niezwykle wstydliwy. Występuje częściej u kobiet (w trakcie/po ciąży, w okresie okołomenopauzalnym) ale zdarza się także u panów (np. wysiłkowe nietrzymanie moczu u trójboistów)! Nietrzymanie moczu ma swoje podłoże w nierównowadze napięć mięśnia zwieracza i wypieracza pęcherza o rożnej etiologii. Dzięki licznym technikom wpływającym na dno miednicy z zewnątrz i od wewnątrz (przez pochwę, przez odbyt) fizjoterapia uroginekologiczna pozwala pozbyć się tej krępującej przypadłości.

2. Bóle i zawroty głowy – techniki terapii manualnej są wysoce skuteczne w przypadku napięciowych bólów głowy. Często są jedyna ulgą dla pacjentów, na których nie działają już żadne leki. Techniki terapii czaszko- krzyżowej i inne skojarzone techniki osteopatyczne bywają z kolei pomocne w przypadku migren i zawrotów głowy o podłożu przedsionkowym.

1. Zespół jelita drażliwego/refluks – tak, fizjoterapeuta może także wpływać na narządy wewnętrzne! Praca z powłokami brzusznymi skutecznie zmniejsza napięcie na jelitach objętych stanem zapalnym co sprzyja ich regeneracji. Odpowiednie techniki wisceralne pozwalają także na prace z dolnym zwieraczem przełyku wpływając na objawy refluksu.

Współczesna fizjoterapia pozwala na pracę niemal z każdym obszarem ciała. Skorzystaj z tej możliwości i wejdź z nami na wyższy poziom zdrowia!

Do zobaczenia w gabinecie.